lördag 5 april 2008

Prinsen av Nkpg!

Idag är det lördag och det blir min andra lördag utanför magen. Det är mycke saker jag inte förstår här ute bland jordlingarna. Som varför skrattar de när det kommer ljud från min nedre bakdel? Varför äter inte alla ur en tutte som jag? Vart får de mat ifrån? Ibland vaknar jag i olika rum lite svettigt och desorienterad men jag har lärt mig att det bara att hojta lite så kommer det genast någon och gullar med mig. Det ska utnyttjas!
I framtiden ämnar jag att tyst studera dessa främlingar som tagit mig under mina vingar noggrant för att se vart de här aventyret kan leda. Mamma som hon kallar sig förser mig med näring men den andra vet jag inte riktigt vad han gör för nytta. Jag har försökt att närma mig hans bröst vid tillfälle men det är täckt av ogenomtränglig djungel. Han brukar i och försig byta blöja på mig ibland och verkar hålla Mamma i shack när hon blir lite jobbig och det brukar hon ibland. När jag tänker efter så är den där snubben nog rätt bra. Jag kommer nog att se upp till honom rätt mycket i framtiden!

Inga kommentarer: